Инструкция iVMS 4200

Ivms ошибка кода 317

Возникают ситуации когда нужно просмотреть записи с камер и зачастую не просто просмотреть, но и скачать их для предоставления в соответствующие органы. Можно конечно воспользоваться мобильным приложением Hik-connect и там сохранить запись на телефон, а после скопировать на флешку, но это не всегда удобно. К примеру если промежуток записи большой, то на телефоне придется его весь просмотреть и сохранить.

Удобнее всего воспользоваться для скачивания записей программой iVMS 4200, которая предназначена для подобных целей.

В данной инструкции рассмотрим как можно сохранить нужный фрагмент архива записей на ПК, с последующим копированием на накопитель.

Для того чтобы начать просмотр записей нужно открыть пункт в главном меню «Удаленное воспроизведение».

Просмотр архива записи на камере Hikvision в программе ivms 4200

Откроется меню по просмотру архива.

Стоит отметить что выбирать промежуток записи за промежуток больший чем 24 часа не стоит, т. к. просмотреть столь большой временной отрезок сложно физически. Также такой отрезок будет очень большим для загрузки и даже с высокой скоростью интернета, его придется долго скачивать.

После того как временные промежутки установлены, можно начать воспроизведение. Для этого нужно навести мышью на выбранную камеру, возле нее появится значёк воспроизведения. Нужно нажать на него и внизу экрана отобразится временная шкала которая была выбрана в календаре.

начало просмотра записи через ivms 4200

Для того чтобы перемещаться между фрагментами записи можно использовать временную шкалу. Если Ваша система настроена на запись по детектору движения, то шкала будет выглядеть отрывками, если запись постоянная, то блок будет цельным.

Временная шкала позволяет масштабировать себя, более удобного выбора точного времени. Для масштабирования нужно навести мышь на временную шкалу и прокрутить скролл (колёсико мыши) вперед. После этого, путем перетаскивания отрывков шкалы, вдоль красного, центрального маркера, отображение записей будет тоже перемещаться.

инструкция по просмотру записей на ivms 4200

Как скачать записи через iVMS 4200

If the IP address is not correctly configured in the Hikvision iVMS-4500 App the error code 17 is displayed on the screen even in a local installation.

In the diagram, you can see a DVR connected to a router in a local network where the mobile phone has access via Wi-Fi.

You need to make sure the IP range is correctly configured on both devices (DVR and mobile) to guarantee the correct IP communication.

Error due to the extra space in the IP address

When entering the IP address in the Hikvision iVMS-4500 App make sure there’s no extra space in the field, because that can cause the error.

Hikvision Error Code 17 Due to extra space in the IP Address

Note in the picture above that an extra space after the number 168 is the cause of the Error Code 17. Make sure to eliminate such space.

The IP address must be continuous with numbers and dots without spaces.

Some mobile phones have a problem with the predictive text that makes hard to type the IP address without having the extra space.

If that’s your case, just go to the mobile keyboard configuration settings and disable the Predictive text (see the pictures below).

Predictive Text

Turn off predictive text

Error due to a wrong IP address

The error code 17 can also be generated due to the use of a wrong IP address. Make sure you have entered the IP address correctly.

Note in the picture below that the IP address ends in 340 and that is not right because this IP Address does not exist according to the standards.

Hikvision Error Code 17 wrong IP Address

For this particular case, the IP address should be 192.168.2.140

Remember that you must follow the IP address universal standard and also make sure the IP camera or DVR/NVR has the correct configuration.

Sometimes the IP camera or the recorder is using the correct IP but has a wrong subnet mask. Double check the configuration on the device.

Reboot your devices

After checking the configuration in both devices you can just reboot the IP camera or recorder and also the mobile phone just to make sure everything is fresh and can work properly.

A reboot can clean the cache memory and reload the services which make most of the systems work better.

Name resolution (DDNS) problems

If you are trying to access your IP camera or recorder remotely through the Internet with a DDNs service (Hikvision HiDDNS) make sure everything is configured correctly on both sides.

Just go to the IP camera or DVR/NVR network configuration menu to double check if the DDNS configuration is OK. (See the picture below).

Hikvision HiDDNS

In the Hikvision iVMS-4500 App make sure the HiDDNS is correctly configured and everything is connected with no errors.

Hikvision iVMS-4500 HIDDNS

Device firmware update

IP cameras and recorders using old firmware can present issues related to the network connection. Make sure you to update your devices.

Mobile App update

You also need to make sure the last version of the Hikvision iVMS-4500 Apps installed on your mobile. Just open the Play Store or Apple Store and look for the App, if a new version is available you can update yours.

Conclusion

The Hikvision error code 17 can be corrected with the right approach to find the IP or DDNS error, just follow the steps described in the article and everything is going to work fine.

It’s very important also to update everything to the last version and ask for the vendor support if necessary (Hikvision has a support team).

I hope this can help you to fix the problem.

If you want to become a professional CCTV installer or designer, take a look at the material available in the blog. Just click the links below:

Источники:

https://ivms4200.ru/manual-ivms-4200/

https://learncctv. com/hikvision-error-code-17-solved/

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: